06 اسفند 1401
140

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: نگرانی ما در حوزه ترافیک شهری این است که عدم توجه به این موضوع سبب تنش های اجتماعی برای مردم در آینده خواهد شد.

ایجاد تنش اجتماعی به دلیل عدم توجه به ترافیک شهری در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس مهدی دهرویه ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک اظهار کرد: وضعیت گنبدکاووس به لحاظ ترافیکی اصلا خوب نبوده و این سبب مشکلاتی شده است. زیرساخت های اولیه برای کنترل و مهار ترافیک و روان سازی آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از تمام ظرفیت های شهر برای روان سازی و کاهش بار ترافیکی استفاده شود و تمامی تصمیمات اتخاذ شده در شورای ترافیک کارشناسی و دقیق باشد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: جلسه ای با شعار" مسیر نو، تجربه نو" با حضور فرماندار و شهردار کلاله، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین مدیرکل امور شهری استانداری گلستان برگزار شد و تمام تلاش ما در این جلسه این بود تا مسافران نوروزی از دو شهر گنبدکاووس و کلاله به عنوان گذرگاه استفاده نکرده و ماندگاری مسافران در این دو شهر افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به احضار سه مدیر شهرستانی برای ساماندهی و رفع مشکل ترافیکی توسط دستفروشان میوه در مسیر جاده گنبدکاووس به آزادشهر توسط دادستان ادامه داد: برای رفع این مشکل باید طرح جایگزینی پیدا کنیم تا امرارمعاش این افراد آسیب نبیند و تمامی آسیب های ان را پیش بینی کنیم.متاسفانه فرهنگ غلط ما این است که مایحتاج و میوه خود را از دستفروشان کنار جاده تهیه می کنیم و چه بسا کیفیت این کالاها مناسب نباشد.فرهنگ سازی در این راستا نیز مدنظر قرار گیرد‌.

دهرویه با اشاره به ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در جامعه گفت: بسیاری از هموطنان برای کارهای جزئی خود از خودروی سواری شخصی استفاده می کنند در صورتی که انجام همین کار با استفاده از دوچرخه و یا پیاده روی به عنوان یک ورزش سالم امکان پذیر بوده که ضمن سلامتی سبب کاهش هزینه ها، کاهش مصرف بی رویه سوخت، کاهش الودگی هوا و غیره می شود.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی گنبدکاووس گفت: طرح ترافیکی ویژه نوروز ۱۴۰۲ با هدف کاهش ترافیک و روان سازی ان از ۱۵ اسفندماه امسال اجرا می شود و در این راستا انتظار می رود دستگاه های اجرایی مرتبط همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند‌.

سرهنگ مسعود بارانی اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ ترافیکی شهر، بنرها و تابلوهایی در قالب شعارهای ترافیکی و یا مطالب خاص این موضوع تهیه و در سطح شهر نصب می شود.

وی تصریح کرد: دوربین های ترافیکی سیستم های جانبی آن در نقاط حساس و پرتردد برای روان سازی ترافیک و عامل بازدارندگی از دو سه روز اینده در سطح شهر نصب و فعال می شود.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: خط کشی خیابان های اصلی برای کاهش بار ترافیکی و مبلمان شهری و همچنین شناسایی پارکینیگ های موقت توسط شهرداری انجام شده ومسیر پارکینیگ ها برای دسترسی اسان مسافران علامت گذاری و با بنر و تابلوهای ویژه مشخص شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱


https://gorganema.ir